Podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Rzeszowie europoseł Tomasz Poręba poinformował o przyznaniu potężnego wsparcia finansowego przez rząd na proces przygotowawczy budowy drogi S19 na odcinku Rzeszów Południe-Barwinek ze szczególnym uwzględnieniem prac hydrologiczno-geologicznych.
– Budowa Via Carpathia przyspiesza coraz bardziej – tej inwestycji w Polsce już nic nie zatrzyma – powiedział Poręba.
W czasie konferencji prasowej europoseł PiS poinformował o wyasygnowaniu przez rząd blisko 70 mln zł na prace przygotowawcze na odcinku Rzeszów-Barwinek
– Jestem bardzo szczęśliwy, że dziś z upoważnienia ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka i wiceministra Jerzego Szmita mogę poinformować Państwa o decyzji polskiego rządu. Obu ministrom jestem ogromnie wdzięczny za wsparcie w pracy na rzecz budowy S19. Działania ministerstwa infrastruktury w tym zakresie dowodzą, że jest to projekt strategiczny dla rządu premier Beaty Szydło – mówi Tomasz Poręba.
Europoseł PiS podkreślił, że mijający rok był wyjątkowo dobry dla S19 – Zostały rozpisane przetargi na budowę tej drogi w kierunku Lublina, otwarto część obwodnicy Lublina w ciągu drogi S19, ruszył II etap przetargu na obwodnicę Stalowej Woli i Niska oraz na odcinek Lasy Janowskie-Nisko – wylicza Tomasz Poręba.
– Jednocześnie udało się zagwarantować środki na S19 do Babicy, otrzymaliśmy też pozytywną decyzję środowiskową na budowę całego odcinka Rzeszów-Barwinek a dziś rząd przyznał środki na prace przygotowawcze na tej trasie. To realny start budowy S19 od Rzeszowa na południe Europy – dodaje europoseł PiS.
W konferencji wziął udział także Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego i Wiesław Kaczor, dyrektor rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
– To doskonała wiadomość dla Podkarpacia. Zarząd województwa podkarpackiego od wielu lat zabiega o budowę tej trasy. Współpraca między władzami województwa i rządem przebiega wzorowo, co przekłada się na strategiczne decyzje m.in. w zakresie rozwoju połączeń komunikacyjnych i transportowych w naszym regionie” – powiedział Władysław Ortyl.
– Ta decyzja z punktu widzenia tej drogi jest przełomowa. Pamiętajmy że mówimy o odcinku od Rzeszowa do Barwinka. Jest to kluczowy szlak dla Rzeszowa i regionu który odciąży istniejące drogi. Te pieniądze przeznaczamy m.in. na badania geologiczne – powiedział Wiesław Kaczor, szef rzeszowskiej GDDKiA.
otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.
Dodaj komentarz
Zaloguj się a:
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.