Zwróć uwagę na szczegóły zanim podpiszesz umowę telekomunikacyjną
16-06-2016
Chyba nikt nie wyobraża sobie dzisiejszego świata bez narzędzi komunikacyjnych. Telefon i Internet to podstawy komunikacji XXI wieku. Tym samym rynek pełen jest mniejszych i większych firm, które oferują różnorodne usługi, często bardzo tanio. Jednak czy rzeczywiście są one atrakcyjne? Do wyboru operatora i podpisania umowy klienci powinni podejść bardzo ostrożnie i uważnie.
Dobre warunki, niskie ceny i możliwość rezygnacji w każdej chwili? Niejednokrotnie takie proste chwyty są bardzo skuteczne w pozyskiwaniu klientów. Niedbałość w czytaniu regulaminów, umów i załączników skutkuje chociażby dodatkowymi kosztami, o których nie mieliśmy pojęcia.
Na co zwrócić szczególna uwagę?
Na początku tanio, później drogo
Darmowe usługi przez pół roku? A może przez 12 miesięcy? Czemu nie. I tutaj powinna zapalić się pierwsza czerwona lampka. Musimy pamiętać, że często ceny podawane na stronach internetowych są uśrednione. Zatem lekkomyślne podpisanie na pozór czytelnego dokumentu może mieć bolesne konsekwencje. Po określonym „ulgowym” czasie trwania umowy może się okazać, że dodatkowe usługi i warianty znacznie podniosą koszty naszych rachunków.
Trzymaj rękę na pulsie
Bardzo ważne jest to, aby wiedzieć kiedy określona umowa nam się kończy. Często operatorzy automatycznie przedłużają je na czas określony lub nieokreślony. Natomiast wówczas cennik znacznie wzrasta, chociażby z uwagi na koniec promocji dla nowych klientów.
Z reguły okres wypowiedzenia trwa dwa miesiące.
Sprzęt do zwrotu
W trakcie trwania umowy na usługi telekomunikacyjne, często firmy dzierżawią swój sprzęt, chociażby router. Jednak po zakończeniu takiej umowy abonent zobowiązany jest go zwrócić firmie. A co jeśli owszem, działa ona na terenie Sanoka, ale siedziby tutaj nie ma? Nadal abonent musi zwrócić sprzęt na własny koszt, a to niejednokrotnie kłopot. Ponadto niejednokrotnie za te dzierżawę trzeba zapłacić w trakcie trwania umowy. A to dodatkowo podnosi koszty rachunków.
Kosztowne rozwiązania umowy
Podpisując umowy zakładamy, że będziemy korzystać z usług operatora tak długo jak określa to umowa. Co zrobić, gdy np. chcemy się przeprowadzić? Najłatwiej rozwiązać umowę. Jednak często nie doczytaliśmy jak duże są to koszta takiej decyzji. Wówczas warto zastanowić się nad przeniesieniem usług w inne miejsce. Kłopot niestety pojawi się wtedy, gdy nasz operator ich tam nie świadczy.
Zawieszanie świadczonych usług
Istotne jest również uprzednie zorientowanie się czy Operator posiada możliwość zawieszenia usługi przy czym należy pamiętać, iż owe zawieszenie powinno być darmowe.
Przyjdź do operatora
Ważny jest stała możliwość kontaktu z operatorem. Zazwyczaj w godzinach otwarcia punktu czy siedziby firmy sami jesteśmy w pracy. Istotne jest, czy różnorodne sprawy dotyczące korzystania z usług możemy załatwić także w soboty.
W tym miejscu warto też dodać, że istotne jest to, czy serwis sieci to lokalna firma czy też taka, która funkcjonuje w mieście jej siedziby. Dla abonenta ważna jest szybkość reakcji na usterki. Kiedy serwis jest daleko, to mamy małe szanse, że w razie potrzeby wszelkie kłopoty zostaną błyskawicznie usunięte.
Wybieraj lokalnie
Podsumowując bądźmy uważni i nie pozwólmy się oszukać ani zwieść wzniosłym sloganom. Stawiajmy na lokalne firmy, blisko i z całym zapleczem pod ręką. Jest to dobry wybór również dlatego, że łatwiej dojść do porozumienia. Często są one małe i nie mają wielkich budżetów na reklamę, jednak warto im zaufać.
UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)
Dodaj komentarz
Zaloguj się a:
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.